Asgaard Saga sluit volledig aan bij de belevingswereld van kinderen. Met gamification technologie zorgt het er voor dat kinderen lezen leuk gaan vinden en daardoor meer leeskilometers maken. Nooit meer een strijd om kinderen aan het lezen te krijgen.
Doordat Asgaard Saga volledig zelfstandig door kinderen te doorlopen is en de resultaten direct inzichtelijk zijn voor de leerkracht/IB’er scheelt het enorm veel tijd en energie. Kinderen krijgen gepersonaliseerd onderwijs op hun niveau en hierdoor kan jij als leerkracht/IB’er je richten op andere uitdagingen binnen/buiten je klas.
De behandelprincipes die in het programma aan bod komen zijn gebaseerd op recentelijke wetenschappelijke inzichten en op basis van onze jarenlange praktijkervaring. Asgaard Saga helpt kinderen, volledig zelfstandig, aan meer leesplezier, leesmotivatie en leeskilometers.
Begrijpend lezen verslechterd enorm in Nederland. Europees gezien zijn we gedaald van plek 4 naar plek 13. Belangrijkste oorzaak: Er is geen motivatie voor lezen. Op vlak van motivatie staan onze kinderen op de laatste plaats in Europa.
Geen motivatie en daardoor weinig leeskilometers maken heeft grote gevolgen. Op latere leeftijd kunnen volwassenen zich niet handhaven in de maatschappij en in sociale problemen komen.
Op jonge leeftijd zijn hersenen van kinderen nog vervormbaar en daarom is het belangrijk op deze leeftijd op de juiste manier motivatie voor lezen en daarmee het aantal leeskilometers te vergroten
Huidige en nieuwe leesmethodieken worden met veel trots ontwikkeld en gelanceerd maar doen alles behalve hetgeen fundamenteel is aan het verbeteren van leesvaardigheid namelijk, ze zorgen niet voor het vergroten van de motivatie van lezen, sluiten niet aan bij de huidige leefwereld van kinderen en zorgen dus niet voor het leesplezier wat zo hard nodig is.
Hierdoor neemt de druk op persoonlijke begeleiding vanuit leerkrachten en IB’ers enkel toe. Dat moet stoppen, want dit gaat ten koste van de kwaliteit van onderwijs.
In een aftrapsessie leggen we Asgaard Saga van top tot teen aan de leerkracht/IB’er en andere geïnteresseerden uit. Zo kom je niet voor verrassingen te staan en weet je na deze sessie precies hoe en waarom het werkt.
De leerkracht/IB’er geeft het (eerste) kind gemakkelijk toegang tot Asgaard Saga. Kinderen ontdekken het volledig zelfstandig, zonder tussenkomst van de leerkracht/IB’er – die zijn/haar tijd daarom anders kan benutten.
Het kind wordt spelenderwijs wegwijs gemaakt door middel van gamification. Het digitale spel haakt in op de leefwereld van kinderen en gamification zorgt er voor dat iets wat kinderen normaal af zou leiden van lezen, juist nu zorgt voor meer leeskilometers en daardoor een hoger leesniveau in korte tijd.
Ondanks dat het kind zelfstandig door de op maat gemaakte game gaat, die zich aanpast aan het niveau van het kind, heeft de leerkracht/IB’er volledig inzicht. In de resultaatomgeving die door ons klaar wordt gemaakt kun je de volledige behandeling en resultaten vormgeven en monitoren.
Kom je er even niet uit of kun je wat hulp gebruiken tijdens een behandeltraject. Ons supportteam met experts staat direct voor je klaar om al je vragen op vlak van techniek of inhoud te beantwoorden.
Tijdsbesparing voor leerkrachten/IB'ers
Gamification is een noodzaak
Gamification zorgt voor meer motivatie
Meer motivatie zorgt voor meer leeskilometers
Meer leeskilometers zorgt voor grote stijging van het leesniveau in korte tijd
Meer tijd voor jou als leerkracht/IB’er voor andere vraagstukken
Kinderen kunnen volledig zelfstandig oefenen
Hulp is altijd dichtbij, support op afroep